VÝZVA ke zpracování webdesignu pro webové stránky Českého telekomunikačního úřadu
Česká republika – Český telekomunikační úřad
vyhlašuje
Výzvu ke zpracování webdesignu
pro webové stránky Českého telekomunikačního úřadu
Výzva popisuje poptávku k nalezení dodavatele zpracování webdesignu pro webové stránky Českého telekomunikačního úřadu, která bude realizována jako veřejná zakázka malého rozsahu ve smyslu ustanovení § 12 odst. 6 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách.
I. Vymezení předmětu návrhu
A) Grafický návrh musí řešit webový design (layout) pro:
1) hlavní domovskou stránku webu (homepage)
2) hlavní stránku obsahové sekce (se seznamem dokumentů)
3) stránku s konkrétním textem zprávy – dokumentu
4) formuláře (např. pro vyhledávací databázi s formulářem pro vyhledání v seznamu schválených zařízení)
5) ukázku piktogramů a ilustračních fotografií použitelných v navrženém webdesignu
(bližší specifikace těchto stránek a návrhů viz Příloha 1)
B) Cenovou nabídku – cenu za zpracování celého díla vč. případných dalších úprav návrhů (viz specifikace konečné dodávky v bodě II.b).
C) Přehled referenčních zakázek – přehled zrealizovaných projektů s návrhem webdesignu, zejména se zdůrazněním zakázek podobných webů, popř. webů státních institucí.
Český telekomunikační úřad je ústředním správním orgánem pro výkon státní správy v oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb, včetně regulace trhu a stanovování podmínek pro podnikání, rovněž zajišťuje ochranu některých služeb v oblasti rozhlasového a televizního vysílání a služeb informační společnosti.
Webové stránky patří mezi základní komunikační a prezentační prostředky Českého telekomunikačního úřadu. Nový design by měl seriozně reprezentovat regulátora elektronických komunikací a poštovních služeb České republiky na národní i mezinárodní úrovni. Zároveň by neměly působit odtažitě, tzn. měly by v souladu se současnými designovými trendy představovat organizační složku státu, která působí v moderní oblasti elektronických komunikací.
V případě zájmu uchazeč doručí grafické návrhy ve formátu JPG a PSD apod. ve formě tištěné a elektronické. Elektronické návrhy budou zaslány e-mailem na adresu: makrlikovad@ctu.cz a zároveň budou dodány na odpovídajícím nosiči (CD-ROM) společně s tištěnou formou návrhů v barevném provedení na adresu:
Český telekomunikační úřad
oddělení vztahů s veřejností
poštovní přihrádka 02
225 02 Praha 025
v obálce označené „WEBDESIGN – NEOTEVÍRAT“. Návrhy lze doručit rovněž osobně na podatelnu Českého telekomunikačního úřadu na adrese Sokolovská 219, Praha 9 (úřední hodiny v pondělí a středu od 7:45 do 17:00 hodin; v úterý a čtvrtek od 7:45 do 16:15 hodin; v pátek od 7:45 do 14:45 hodin). Návrhy doručené po uplynutí lhůty nebudou hodnoceny.
Lhůta pro podání nabídky začíná běžet 16. října 2007 a končí 12. listopadu 2007.
II. Zadání grafického návrhu
Nový, moderní design webových stránek ČTÚ musí vycházet z Logo-manuálu a „korporátních barev“ ČTÚ (viz Příloha 2).
Konečným výsledkem spolupráce s vybraným dodavatelem budou grafické návrhy jednotlivých stránek (všech uzlových stránek, resp. šablon), včetně jejich kódování v XHTML a kaskádových stylech CSS, samozřejmě s odpovídajícím manuálem pro případné změny.
II.a Obecné požadavky k tvorbě návrhu
Grafika nových webových stránek musí vycházet z barev, které tvoří logo ČTÚ, tzn. modré a oranžové (viz Logo-manuál v Příloze 2).
Design nových stránek musí být:
– moderní, zajímavý a přesto seriózní (musí oslovit na první i celkový dojem),
– jednoduchý a vzdušný,
– logický a konzistentní napříč celou architekturou,
– intuitivní a jednoduše ovladatelný,
– vyvážený (v případě použití ikon, fotografií a ilustračních obrázků).
II.b Další požadované parametry grafických návrhů
– stránky budou plně použitelné při rozlišení obrazovky 1024 x 768 pixelů, a sice bez nutnosti horizontálního scrollování, u domovské stránky webu výhradně a na dalších stránkách dle možností bez nutnosti vertikálního scrollování,
– textový obsah (zejména odkazy) bude řešen prioritně textovou formou, použití obrázků (bitmapy) pro znázornění textového obsahu nebo odkazu je možné pouze ve výjimečných a odůvodnitelných případech (např. logo, ikona atp.),
– struktura stránek musí být přehledná a logická, proto také ovládání jednotlivých stránek a přechod mezi nimi (sekcemi) musí být jednoduché a intuitivní, bude kladen maximální důraz na dobrou použitelnost (tzv. usability),
– kromě hlavního navigačního mechanismu požadujeme použít i doplňkový mechanismus v podobě drobečkové (tzv. breadcrumbs) navigace, toto pravidlo neplatí pro titulní stránku webu,
– musí být odlišeny navštívené a aktivní odkazy,
– stránky musí respektovat korporátní identitu ČTÚ (viz Logo-manual ČTÚ),
– stránky musí splňovat Pravidla tvorby přístupného webu, které byly vydány pro účely novely zákona č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy ve znění pozdějších předpisů, a požadavky sdružení handikepovaných spoluobčanů (vydaná doporučení Blind Friendly Web a sdruřžení SONS, pravidla WAI (WAI = Web Accessibility Initiative), Metodické pokyny WCAG (Web Content Accessibility Guidelines), a sice v míře realizovatelné na úrovni grafického návrhu, např.:
– odlišení odkazů od okolního textu podtržením,
– dostatečný kontrast mezi barvou pozadí a popředí,
– pochopení významu či obsahu jakéhokoliv prvku není závislé na barvě, atd.
II.c Specifikace požadavků kompletní dodávky (díla) realizované dodavatelem
Vybraný dodavatel následně v rámci tohoto projektu zrealizuje toto zadání:
A) návrh grafické podoby všech uzlových bodů (stránek) „kostry“ nového webu ČTÚ,
B) vytvoření grafického manuálu pro tvorbu, rozvoj a aplikaci navržené grafické podoby webu ČTÚ,
C) naprogramování grafické podoby do validního HTML kódu (XHTML strict 1.0), resp. CSS (2.0),
D) spolupráce s dodavatelem redakčního systému při implementaci grafických šablon.
Poznámka:
Celková cena konečné dodávky (realizace tohoto zadání) musí být uvedena v cenové nabídce (pod bodem B) v předložené nabídce do 2007.
Konečná dodávka bude zrealizována během druhého pololetí roku 2007, úkoly související s dílem v bodech A, B a C musí být realizovány do 20. prosince 2007 podle platných harmonogramů projektu.
Ad A) Seznam požadovaných grafických návrhů v konečné dodávce:
Grafický návrh bude obsahovat:
– Grafické návrhy šablon typických webových stránek webu ČTÚ (max. 8 uzlových (typických) stránek v čtyř-úrovňové struktuře) ve formátu JPG a PSD,
– Uzlové stránky (šablony) – max. počet 8:
1) Home – hlavní domovská stránka webu,
2) Oborová stránka – hlavní stránka obsahové sekce,
3) Stránka se seznamem dokumentů - např. přehled vydaných známek (viz Příloha 3),
4) Dokument - stránku s konkrétním textem zprávy,
5) Formuláře,
6) Vyhledávání, Mapa webu, Chybová stránka (404) …;a dále viz upřesnění v dalších fázích projektu.
– Grafické návrhy záhlaví, zápatí,
– Grafický návrh navigační struktury,
– Grafické návrhy ikon, piktogramů, kreseb, tlačítek (10 ks),
– Speciální grafické prvky v podobě ilustrací či fotografií (100 ks k danému tématu),
– Grafický manuál,
– Grafické šablony zakódované v XHTML 1.0 Strict kódu, resp. CSS 2.0, tento kód, musí být formátován a musí obsahovat komentáře a poznámky ke struktuře kódu.
Ad B) Grafický manuál pro tvorbu, rozvoj a aplikaci navržené grafické podoby webu ČTÚ
Grafické návrhy uvedené bodě A) musí být náležitě popsány a okomentovány, včetně uvedení možností dalšího zpracování, popř. vývoje. (Včetně komentářů XHTML a CSS kódu).
Ad C) Parametry pro převod grafických návrhů do XHTML šablon
Naprogramování grafické podoby návrhů webových stránek do validního XHTML kódu (strict 1.0), resp. CSS 2.0, musí vycházet z těchto požadavků:
– stránky budou plně kompatibilní pro prohlížeče MS Internet Explorer (minimálně od verze 5.5), Mozilla (min. od verze 1.5) a Opera (min. od verze 7), v ostatních prohlížečích může být tolerována minimální grafická odlišnost, avšak základní funkcionalita musí zůstat vždy zachována,
– značkovací kód bude realizován podle specifikace XHTML 1.0 Strict, bude proti této specifikaci plně validní a bude obsahovat žádoucí sémantické značky pro vyjádření sémantických prvků (bude ověřována validita),
– vizuální složka a rozvržení layoutu budou realizovány čistě pomocí kaskádových stylů (CSS – v. 2.0),
– každá stránka bude obsahovat meta značky pro „keywords“ a „description“,
– každá stránka by měla být optimalizovaná pro vyhledávače (SEO), zejména bude SEO požadováno u stránek v prvních úrovních informační architektury,
– stránky musí splňovat Pravidla tvorby přístupného webu, které byly vydány pro účely novely zákona č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy, ve znění pozdějších předpisů (viz http://www.micr.cz/scripts/detail.php?id=1588) a vydaná doporučení Blind Friendly Web a sdruřžení SONS, pravidla WAI, Metodické pokyny WCAG,
– stránky budou prověřovány nezávislými audity externí společností a SONS.
III. Hodnocení předložených nabídek
Zaslané nabídky s grafickými návrhy budou objektivně hodnoceny odbornou komisí podle uvedené váhy následujících kritérií:
– Kvalita zpracování, soulad se zadáním, moderní layout (40 %),
– Reference (20 %),
– Cena (40 %).
Komise posoudí, zda předložený návrh splnil podmínky soutěže, zároveň stanoví pořadí návrhů a předloží výsledek předsedovi Rady. Rozhodující slovo při výběru má předseda Rady, který bude přihlížet k názorům komise.
Odborná komise bude pracovat ve složení:
– Oddělení vztahů s veřejností,
– Rada ČTÚ,
– Nezávislý/í člen/ové komise – externí poradce/i.
S dodavatelem nabídky, která bude nejvíce vyhovovat zadání a představám ČTÚ, bude ČTÚ dále spolupracovat na detailech jednotlivých stránek podle zadání uvedeného v bodě II.b. Cena díla nesmí překročit 200 000,- Kč bez DPH.
Kompletní dílo bude realizováno nejpozději do 20. prosince 2007.
IV. Zvláštní ujednání
Výsledek soutěže bude oznámen uchazečům písemně nebo e-mailovou zprávou bezprostředně po výběru vítězného návrhu, výsledek bude rovněž zveřejněn na webových stránkách Českého telekomunikačního úřadu. Uchazeči odevzdáním návrhu souhlasí se zveřejněním jména, příjmení a grafické části návrhu.
Český telekomunikační úřad jako zadavatel si vyhrazuje právo:
– nevybrat žádný vítězný návrh,
– nevracet došlé návrhy,
– neposkytovat náhradu nákladů za zpracování a podání návrhů,
– neposkytovat náhradu dalších nákladů spojených s účastí,
– neposkytovat dodatečné informace ve lhůtě pro podání návrhů.
Předložené návrhy mohou být publikovány a archivovány pro doložení či prezentaci veřejné zakázky a jejích výsledků, a to bez jakýchkoliv finančních nároků ze strany uchazeče.
Odevzdáním návrhu vyjadřuje uchazeč souhlas se všemi podmínkami této výzvy.
Praha 16. října 2007
PhDr. Pavel Dvořák, CSc., v. r.
předseda Rady